STAP 6: SPOEDEISENDE ZAKEN
Doorgaans zal de uitvaartverzorger het overlijden doorgeven aan de gemeente, vervolgens wordt het overlijden ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie. Automatisch worden daardoor bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank en de Belastingdienst op de hoogte gebracht van het overlijden.
Op het laatst bekende adres zal de correspondentie ten behoeve van de overledene binnenkomen. Het is verstandig om te zorgen dat de post een aantal maanden wordt doorgestuurd naar degene die de afwikkeling van de nalatenschap verzorgt, bijvoorbeeld de RegisterExecuteur.
Na het overlijden moeten woning en inboedel worden veilig gesteld en huisdieren moeten eventueel elders worden ondergebracht.
De RegisterExecuteur is u bij deze werkzaamheden graag van dienst.
Heeft u vragen?
Neem dan contact op met,
Danielle Stroom
De Erfenis Manager en Erkend RegisterExecuteur
Bel Danielle op nummer 06 12665762
Wilt u het Volledige 12 Stappenplan ontvangen?
Vul dan het onderstaande Aanvraag Formulier in.